تعداد بازدید: 3100

توصیه به دیگران 4

شنبه 8 شهريور 1393-9:17

"نگاه بارانی" افتتاح شد

گزارشی از افتتاحیه نمایشگاه رنگ روغن ندا مقدم نژاد در نگارخانه ژیوار


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، محمد رضا زمانی درمزاری( فرهنگ):" نگاه بارانی" نام نمایشگاه انفرادی نقاشی رنگ روغن ندا مقدم نژاد است که در ساعت 16 روز جمعه 7 شهریور ماه در نگارخانه ژیوار در تهران افتتاح شد.

با وجود آن که ساعت پایان نمایشگاه 19 اعلام شده بود، به جهت استقبال فراوان هنرمندان، دانشگاهیان و شهروندان هنردوست، جلسه افتتاحیه تا ساعت 20:30 ادامه یافت.

در این مراسم، استادان و هنرمندان بنام و خوش نامی چون استاد لوریس چکنواریان رهبر ارکستر سمفونیک ایران و ارمنستان، استاد سید افشین قریشی، استاد فریدون کریمی مقدم، دکتر سید حجت الحق حسینی مشاور علمی یونسکو، خانم استاد رسایی نیا، دکتر مهدی اکرمی، دکتر عدنان مصلایی، استاد معتمدی و بسیاری دیگر از هنرمندان و دانشگاهیان و شهروندان تهرانی و غیرتهرانی و برخی میهمانان خارجی حضور داشتند.
استاد لوریس چکنواریان با مشاهده تابلوها و نقاشی های خانم مقدم نژاد، در دفتر یادبود نمایشگاه چنین نوشت: «...شما خودتون گُلید. آفرین، گلها را خیلی زیبا نقاشی می کنید...»

گفتنی است در این نمایشگاه، 22 اثر نقاشی رنگ روغن از خانم ندا مقدم نژاد در اندازه های مختلف در موضوعات طبیعت، گلهای رنگارنگ، حیوانات و با تاکید بر طبعیت پاک و محیط زیست و احترام بدان عرضه شده و در سه سالن و با تفکیک موضوعی به نمایش در آمده است.

ترکیب تکنیک نقاشی رنگ روغن با استفاده از شیوه های مدرن و سنتی و خلق آثار هنری متفاوت و متمایز در تابلوهای ارائه شده در این نمایشگاه، طبیعی بودن بیش از حد عمدۀ آثار به نمایش درآمده و ایجاد ابهام در عکس(تصویر) بودن یا نقاشی بودن آنها و شگفت آور بودن این موضوع در نگاه هنرمندان و بازدید کنندگان، انتخاب سوژه های مناسب و غیرکپی(اصیل) از آثار ارائه شده، حضور مشهود بسیاری از خانواده ها، خبرنگاران و عکسان رسانه های مختلف مانند خبرآنلاین، هنر آنلاین، ملت آنلاین، همشهری ، حضور نمایندگان جامعه فرهنگی یاوری و معرفی توامان فعالیت ها و برنامه های این جامعه مردم نهاد مدرسه ساز در مناطق محروم کشور به علاقمندان و بازدید کنندگان از ویژگی های این نمایشگاه و برنامه بوده است.

خاطرنشان می کنیم بخشی از عواید این نمایشگاه برای مدرسه سازی و ایجاد امکانات آموزشی و فرهنگی برای دانش آموزان و کودکان مستعد و محروم از تحصیل اختصاص می یابد.

در آیین افتتاح این نمایشگاه بازدید کنندگان متعددی از کشورهای آلمان، ارمنستان، فرانسه، استرالیا و... هم حضور داشتند.

این نمایشگاه تا روز چهارشنبه، 12 شهریور ماه در محل نگارخانه ژیوار( خیابان شریعتی، خیابان ظفر، خیابان آقا زاده فرد، کوچه بنفشه، شماره 14) از ساعت 19-16 دائر است.

*مطلب مرتبط:

نگاه بارانی در ژیوار


  • مهران مازني پاسخ به این دیدگاه 2 0
    دوشنبه 10 شهريور 1393-9:41

    سلام و درود بر هنرمندان فرهيخته اي كه صداي آ ثارشان بلندتر از فرياد هاست . در راه صلح و دوستي موفق و پيروز باشيد

    • شنبه 8 شهريور 1393-12:55

      نگاه بارانی، نماد حضور موفق و هنر توانمند بانوان ایرانی در عرصه هنر و فرهنگ و نقش آفرینی های زنان ایرانی در عرصه اجتماعی و فرهنگی است که باید قدر دانسته شود.

      • شنبه 8 شهريور 1393-12:42

        حضور هنرمندان به نامی چون لوریس چگنواریان در نخستین روز نمایشگاه نگاه بارانی و مراسم افتتاحیه آن نشان از اهمیت این هنرمند و نمایشگاه مزبور و توجه استاد به دنیای هنر می باشد. آرزوی توفیقات روزافزون برای این هنرمند محترم و سلامت هرچه بیشتر استاد چگنواریان مورد استدعاست.

        • شنبه 8 شهريور 1393-9:24

          درود بر شما هنرمند عزیز .سرکارخانم مقدم نژاد.


          ©2013 APG.ir